Informace pro majitele telefonů s operátorem O2.

29. 9. 2021

Už delší dobu se uživatelé sítě O2 v naší obci potýkají s nízkou kvalitou signálu (a s tím souvisejícím rychlým vybíjením telefonu, přerušování hovorů atd.). Operátor byl několikrát osloven obcí, jednotlivými uživateli, vznikla petice...bez výsledku. Vždy bylo konstatováno, že zařízení operátora je v pořádku, ale v některých místech signál bohužel není.

Při posledním pokusu přes O2 chat mi operátorka doporučila přepnutí v Nastavení/Připojení/Režim sítě SIM na volbu Pouze 2G (většina uživatelů má navolenou automatickou volbu LTE/3G/2G). Kvalita signálu se rapidně zlepšila, hovory se nepřerušují a nepadají (i v místech, kde se prakticky nedalo domluvit), telefon vydrží nabitý 2x déle (nehledá automaticky lepší sítě (3G/LTE), které u nás asi nejsou). Nevýhodou je zpomalení dat, při využívání internetu je třeba přepnout na LTE/3G/2G-automatické vyhledávání sítě.
Karel Beran